ŚNIEŻKA – najwyższy szczyt Karkonoszy

Śnieżka

ŚNIEŻKA – najwyższy szczyt Karkonoszy; wyprawa – lipiec 2020r

ŚNIEŻKA – najwyższy szczyt Karkonoszy – INFORMACJE.

To najwyższy szczyt Karkonoszy i Sudetów, a także Czech, liczy sobie 1602 m wysokości n.p.m. (wg. Najnowszych pomiarów 1603,296 m n.p.m. ). Śnieżka zaliczana jest nie tylko do Korony Gór Polski, ale również do Korony Europy. Poza tym jeszcze do Korony Sudetów i Korony Sudetów Polskich. Śnieżkę zdobywaliśmy podczas weekendowego pobytu w okolicy Rudaw Janowickich.

ŚNIEŻKA – najwyższy szczyt Karkonoszy – WĘDRÓWKA

Po zdobytym dzień wcześniej Skalniku kolejny przeznaczyliśmy na wyprawę na najwyższy szczyt Karkonoszy. Ok godz. 8:15 zameldowaliśmy się na prawie pustym parkingu „Pod Śnieżką” w Karpaczu, tuż przy wejściu na czerwony szlak do Karkonoskiego Parku Narodowego. Mamy tu spory wybór miejsca parkingowego zarówno przy ulicy jak i na ogrodzonych placach. Po zakupie biletów wejściowych do Parku ruszyliśmy czerwonym, szerokim szlakiem przez las. ŚnieżkaPo ok. 1,10 godz. marszu docieramy do zabudowań Schroniska Nad Łomniczką. Zimą szlak powyżej jest zamknięty jednak teraz w środku lata ruch jest adekwatny do słonecznej pogody i wakacji, czyli spory. Trasa od tego miejsca zaczyna piąć się ostrzej do góry wąską ścieżką. W oddali widzimy cel naszej wycieczki Śnieżkę, a wokół rozpościera się przepiękny widok na Dolinę Łomniczki. Po prawej stronie mijamy piękny Wodospad Łomniczki, o którym piszemy w naszym zestawieniu Najpiękniejsze Wodospady w Polsce. Tutaj dłuższy postój na fotografowanie i dalsza droga zakosami do góry gdzie mijamy jeszcze Symboliczny Cmentarz Ofiar Gór. Po kolejnej godzinie dochodzimy do Schroniska Dom Śląski. ŚnieżkaStąd na szczyt to już rzut beretem, ale jednak pod górę.

Nad Śnieżką widzimy gromadzące się pomału chmury, postanawiamy więc ruszać bezpośrednio na szczyt. Ze względu na duży ruch turystyczny część szlaku od Odejścia Drogi Jubileuszowej jest jednokierunkowa, dlatego wchodzimy na górę czerwonym szlakiem i po ok. 30 minutach w lekkiej deszczowej mgiełce robimy pamiątkowe zdęcie pod znacznikem szczytu. Pamiętając o szczególnym czasie epidemii próbujemy unikać tłumów co jest tutaj bardzo trudne w czasie wakacji, tak więc po około 15-20 minutach zbieramy się z powrotem. Najpierw kontynuujemy zejście czerwonym a później niebieskim szlakiem i znów jesteśmy obok Domu Śląskiego. Teraz już na spokojnie siadamy na tarasie i robimy dłuższą przerwę. ŚnieżkaOczywiście jest prowiant, piwko i piękne widoki. Niestety Śnieżkę trochę chmury

przysłoniły. Nie mniej jednak pozostała część krajobrazu pozostała bezchmurna. No może z małymi chmurkami. Na drogę powrotną wybieramy czarny szlak ciągnący się przez Przełęcz pod Śnieżką, Kopę, z której schodzi Kolej Linowa Karpacz Ski Arena, Dolinę Białego Jaru do Karpacza na parking skąd rozpoczynaliśmy wędrówkę. Szlak ten nie jest tak atrakcyjny jak czerwony, którym wychodziliśmy w górę. Dlatego, kiedy zeszliśmy na sam dół ucieszyliśmy się, że podjęliśmy decyzję o wyjściu właśnie czerwonym traktem.

ŚNIEŻKA – najwyższy szczyt Karkonoszy. PODSUMOWANIE

Czas przejścia: widocznym śladem na mapce około 6 godzin z przerwą w obie strony
Dystans ok 14 km
Trudność: średnio, tj. nie ma trudnych technicznie odcinków. Podejście do Domu Śląskiego oraz na samą Śnieżkę może trochę zmęczyć.

Coś więcej znajdziecie TUTAJ.