Polanica Zdrój na weekend

Polanica Zdrój

Polanica Zdrój na weekend; wyprawa: styczeń 2023r

Na szlaku Polanica Szczytna

Polanicę każdy chyba zna. Urocze miasteczko uzdrowiskowe, które może stanowić również fajną bazę wypadową na lekkie górskie wędrówki lub w inne bardzo ciekawe miejsca związane z historią II Wojny Światowej. Do Polanicy czasem przyjeżdżamy z uwagi na to, że lubimy tutejszy klimat i jak dotąd zawsze znajdowaliśmy coś nowego do zobaczenia, czy przewędrowania. Tak też było i tym razem, kiedy to spędziliśmy dłuższy weekend – Trzech Króli w tym uzdrowisku. Z uwagi na to, że ten wyjazd mieliśmy jak co roku zorganizowany w większej grupie, więc nie nastawialiśmy się na dłuższe wędrówki.

Punkt widokowy przy Zamku Leśna Skała

Ale konkretnie w sobotę pierwszy raz odbyliśmy bardzo fajny spacer lekko górskim szlakiem z Polanicy do Szczytnej. A dokładnie do Zamku Leśna Skała. Nieforsujący szlak sprawił nam sporą przyjemność wędrówki. Szkoda tylko, że zamek zamknięty. Nawet restauracja nie funkcjonowała. To nam jednak nie przeszkadzało, mieliśmy swoje zaopatrzenie haha.

Punkt widokowy KRUK

Na dodatek w tym dniu dopisała pogoda, więc nie musieliśmy się chować przed zimnem, czy deszczem tak, jak dzień wcześniej na Szczelińcu. Polanicy Zdroju nie trzeba nikomu ani przedstawiać, ani polecać, ponieważ chyba każdy ją zna, a mu nie znamy nikogo, kto by nie lubił tego uzdrowiska. Jednak o szlaku, którym przewędrowaliśmy nie każdy wie, więc pokazujemy go na mapce jednocześnie polecając na dłuższy 4 godzinny spacer.