Trzy dni = trzy szczyty KGP

Jagodna

Trzy dni = trzy szczyty KGP; wędrówka 4…6 marca 2022

Orlica

ORLICA – Góry Orlickie, JAGODNA – Góry Bystrzyckie, KŁODZKA GÓRA – Góry Bardzkie, w takiej właśnie kolejności zdobyliśmy trzy szczyty należące do Korony Gór Polski porą zimową. To miał być piękny, pogodny, marcowy weekend. Sprawdzaliśmy we wszystkich portalach pogodowych, niestety aura strzeliła nam focha i w ostatniej chwili słońce zostało szczelnie przykryte przez gęste chmury. To jednak nie odstraszyło nas od wyjazdu do Polanicy Zdroju gdzie kwaterowaliśmy i skąd atakowaliśmy wspomniane szczyty.

Jagodna

Charakterystyczne było to, że wszędzie na dole nie było ani grama śniegu, a powyżej granicy 800m n.p.m. była piękna zima. No, brakowało tylko tego słońca, ale pomimo jego braku warunki do wędrówki były bardzo dobre. Nie było zimno, nie wiało, a trakt był fajnie udeptany, więc nie przemieszczaliśmy w kopiastym śniegu. Celowo wybraliśmy akurat te szczyty na porę zimową, ponieważ szlaki nie należą do forsujących i nie są też zbyt długie. W sam raz na krótsze, zimowe dni. Nie ukrywamy też, że chcieliśmy mieć kilka szczytów zdobytych zimą.

Kłodzka Góra

Obiecaliśmy sobie, że wrócimy tu letnią lub jesienną porą chociażby dlatego, aby zobaczyć widoki rozciągające się z kilku miejsc na szlakach. Teraz niestety nie było nam to pisane z uwagi na pochmurną pogodę, która wszystko zasłaniała chmurami i mgłami. Opisy każdego z przebytych szlaków na każdy ze zdobytych szczytów oczywiście znajdą się w bloku Korona Gór Polskich. Z pewnością pomogą niektórym z Was w zaplanowaniu wycieczki górskiej.