GORCE – weekendowy wypad w góry

Gorc - wieża widokowa

GORCE – weekendowy wypad w góry; wyprawa: wrzesień 2024

Gorc - na szlaku

To był wspaniały weekend. Pogoda plus fajny plan trekkingowy wypełniły nam sobotę i niedzielę aktywnym wypoczynkiem. GORCE, bo to właśnie tu nas przyniosło w przedostatni weekend września 2024 to nie zbyt wysokie pasmo górskie zlokalizowane w Beskidach Zachodnich. Ich najwyższym szczytem jest znany wszystkim piechurom Turbacz, który zdobyliśmy ostatnio 3 lata temu. Teraz przyszedł czas na szczyt Gorc, gdzie znajduje się bardzo fajna wieża widokowa oraz Maciejowa i Stare Wierchy.

Te dwa ostatnie to był powrót do przeszłości, do czasów kolonii letnich i obozów wędrownych, kiedy to zdobywaliśmy te miejsca. Fajnie tak, po tylu latach znów zawitać na tych szlakach. Wspomnienia wróciły szczególnie pod Bacówką na Maciejowej, która praktycznie w środku nie zmieniła się, ale plac na zewnątrz to już nie wygląda tak samo. Ech, to były czasy haha. Trekkingowy weekend uzupełniliśmy błogimi kąpielami w Termach Gorce znajdujących się w Porębie Wielkiej koło Mszany Dolnej. Po 13-sto kilometrowej wędrówce relaks w basenach termalnych to prawdziwy raj dla trochę zmęczonych mięśni i całego organizmu.

Maciejowa

Z uwagi na fakt, że przeszliśmy dwoma szlakami postanowiliśmy krótko opisać je w odrębnych relacjach. To chyba lepszy pomysł na to, aby obie wędrówki dokładnie przedstawić. Pokażemy szlaki, którymi szliśmy wykonując fajne pętelki. Nikt z nas nie lubi wracać tą samą drogę, więc wydaje nam się, że tych, którzy nie wędrowali w Gorcach od strony Mszany powinny nasze krótkie, ale treściwe relacje zainteresować. Dla zainteresowanych wędrówką na Turbacz podajemy link do naszego opisu trekkingu z Nowego Targu. Kliknij TUTAJ.

Maciejowa - na szlaku

GORCE – weekendowy wypad w góry; relacje z wędrówek już niedługo.

Prosimy o ocenę. W przypadku negatywnej oceny prosimy skomentować powód.